obduktion

Obduktion idag... var en kontig upplevelse. tror jag. jag vet inte riktigt vad jag känner. där kände jag ingenting, det kändes som plastorgan och en plastdocka men nu efteråt börjar det kännas lite underligt. när man har tid att tänka efter. att det var en person, en riktig människa. när känslorna sjunker in.

det jag tyckte var underligt var att man kunde listat ut vem nn var. dödsorsak, ålder, hårfärg/längd, andra synliga tecken som är rätt självklara. givetvis utan att visa anisktet.
och att de anhöriga i dessa fall inte får vara med och bestämma om studenter, som vi, får vara med och se. det gillar jag inte. de har ingen aning om detta, för reglerna är så. klart det är bra i inlärningssyfte. men ändå. jag skulle inte vilja detta med mina närmaste. inte att de gör det utan samtycke i alla fall.

konstigt är nog rätt ord för känslan just nu. helst med tanke på att detta görs på många små barn till och med. det har jag mest svårt att ta in. det kändes lite brutalt, även om, återigen, det är riktigt gott syfte. tänker inte gå in på några närmre detaljer här, den som är intresserad av sånt här kan ju fråga... om nån är det vill säga.
men jag tror det var värt att gå ändå, för framtiden!

en rolig sak då, jag har fått tillbaka mina första två tentor, godkänd på båda=) SKÖNT!
och dessutom fått mina första högskolepoäng registrerade, på riktigt=)

helgen blir full av kalas förhoppningsvis. iallafall halvbror som fyller 40, glöggkalas hos syster och kanske, om wille inte ska jobba, kalas hos hans kusiner! plugga blir det inte av iaf.

nu ska jag se om wille ska åka in på sjukhuset, han skadade revbenen på innebandymatchen häromdan.. stackaren<3
och nu kom "koppången" på spotify, adventskänlsor! även om jag i år igen missar strängnäs första- adventskonsert i kyrkan. tyvärr. hej på er!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Otäck med obduktion, men som sagt säkert nyttigt!



Grattis till tentorna! Vad duktig du är. =)



Åh, Koppången min favorit! Gud vad jag kommer sakna Strängnäs på söndag. Jag vill sjunga då!



Kram



Ps. Hälsa Wille, hoppas han blir bättre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback