hanna sågar...?

"jag står och funderar på hur man kan säga gråmulet på olika sätt för att inte göra 10dygnsprognosen långtradig..." pepp...

jag tycker: att få cykla i stad, borde innebära körkort. har man bil/mc/annat liknande körkort ska man givetvis få cykla hur mycket man vill. men annars? nej. inte innan man genomgått teoretiskt och praktiskt prov på detta. jag är less på att vara nära att cykla in i folk som först är bilist sen fotgängare, fast på sin cykel då, folk som bara svänger höger o vänster, in o ut i rondeller utan nån som helst aning om hur man ska åka. hur många ggr om dagen vill jag inte skrika - VET DU VAD HÖGERREGELN ÄR? eller HAR DU INTE KÖRKORT, IDIOT!!
jag kommer inte att vänja mig. för det är hemskt och dessa människor borde lära sig eller stanna inomhus.
jag vet varför uppsala är en cykelstad. inte för att många cyklar, utan för att ingen kan cykla.

jag tycker 2: varför hetstränar alla? vad får de ut av att gymma stenhårt 7 ggr i veckan, springa 1 mil om dan 7 dar i veckan eller liknande, de vars kroppar inte alls är byggda för detta? man ska träna, ja, men man ska inte överanstränga sin kropp. detta tror jag i längden är lika illa som att inte träna alls. nästan iaf. istället för att pallra er in på det där dammiga gymet, gå ut och GÅ en herderlig promenad varje dag. så kan ni dessutom sluta gnälla över att ni blir tjocka av den där chokladkakan ni åt i lördags.

jag tycker 3: farmville, om tio år. kommer folk skratta åt det. jag vet inte. jag är inte så insatt, men det verkar sjukt beroendeframkallande. nån som kan det där bättre kan ju ge mig en ledtråd. jag håller mig ur det=).

 

hade min blogg fler läsare, skulle mitt inlägg antagligen bombas av arga kommentarer för jag var på sån kritiserande nivå idag. men det hade bara varit skoj. nu får jag nog nöja mig med en eller max två kommentarer.
nu ska jag se på singin bee celeb, äta frukt o kakor, för dom cyklar jag bort imorgon på väg till skolan, promenerar bort med vovvarna ikväll eller rider bort med palle genom skogen.
okej , det där var onödigt. jag vet att vissa har problem med detta, det här är mer riktat mot alla dom som gnäller där ute utan orsak! =)
pussohej


Kommentarer
Postat av: Niina

Jag håller med om 1 och 2: Ett cykelkörkort är extremt nödvändigt. Jag tycker att du ska börja skrika åt folk:). När jag kör bil i stan tutar jag åt alla som gör fel:). Man måste ju uppfostra sina medtrafikanter. Hård träning kan jag också hålla med om. Man måste ta det lugnt och njuta av livet. Däremot tycker jag att FarmVille är kul...

2009-10-22 @ 20:53:39
Postat av: Juuso

Jag tycker att Uppsalas cykeltraffik känns ungefär lika organiserad som rondellkörningen i Rom. För övrigt så tycker jag också att hetsträna inte är så nyttigt. Däremot att träna si så där fem gånger i veckan är helt naturligt, särskilt passande är det för folk med lätta tendenser till ADHD :). Farmville är ett roligt spel som dock kräver alldeles för mycket av min tid. Jag skulle vilja anställa en dräng för att sköta min gård. Är du frivillig :)?

2009-10-22 @ 21:00:11
Postat av: Anonym

haha vet inte om jag vill bli dräng på en "cyberspacefarm", för att använda ett knäppt ord. vad gäller träningen, så syftade jag mest på dom som tränar pga samhällets utseende, "såhär ska du vara"... =)

Postat av: Wille

Här kommer din fjärde kommentar idag..:P

2009-10-22 @ 21:38:15
URL: http://tilliam.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hihi känner igen dina bekymmer! man blir ju jäkligt räd också när någon vinglar ut framför än så där. Skulle man köra på dem blir det ju rätt så skadade om man säger så!

2009-10-23 @ 10:49:49
Postat av: Johanna

Cykelproblemet är lika stort i Lund. Det är hemskt. Men jag vet att jag är precis lika dan själv. Jag är en fruktansvärd cyklist, så ett cykelkörkort vore ingen dum ide! Som tur är, är jag medveten om det och cyklar omvägar för att inte störa trafiken!

2009-10-24 @ 11:22:30
URL: http://mealuxx.blogspot.com
Postat av: Emma

Nu vet ju inte jag hur det är att cykla i Uppsala. Får testa det någon dag. Men jag är helt med dig på dom andra punkterna! ;)

2009-10-25 @ 17:11:04
URL: http://emmawii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback