Hemmafru?

Efter många kommentarer om att jag blivit en hemmafru (Bree verkar det mest som), så kan jag tillägga att idag sopade jag här inne. Låter det hemmafru-aktigt? Njaa, dammsuga kanske men sopa? Hur som helt fungerar inte dammsugaren. Och i övrigt har jag inte gjort något hemmafru-aktigt idag, för plugga matte är kanske inte riktigt hemmahörande där? spädning... men om någon vill ge mig ett flott hus och en trädgårdsmästare på Wisteria Lane så tar jag glatt emot:).

På tal om det fick vi en lägenhet i enköping igår, så nu är planer följande: Efter valborg är det flytt, sedan ska vi bo där över sommaren och jobba. jag planerar att jobba dygnet runt i juni för att tjäna ihop så mycket jag får utan att CSN lägger sig i, dvs ca 46 000. Sedan ska jag jobba lite mindre i juli o augusti, ifall att det blir någe jobb under hösten, vill ju inte ha CSN bråkandes med mig nu när jag samlar poäng för att ens ha tillgång till bidraget o lånet i höst. (ni som följt mig länge vet säkert att jag tabbat mig och sökt knasigt så måste nu samla ihop mer poäng under T1 och T2 än vanligt för att få CSN..)

Efter stor efterfrågan (ja iaf av johanna) kommer här ett smakprov på min scrapbook som jag pysslar med lite då och då när inspirationen faller på.



medan jag ändå håller på kan jag bjuda på min och willes egna version av Kicks-reklamen, som jag tycker är rätt löjlig fast lite kul..
 

Nu ska jag laga taco-paj, sen är det fredagsmys och imorgon är det Gasque:) trevlig kväll!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad roligt, grattis till lägenheten! Har du redan fått jobb i Enköping också?



Vad roligt att se dina album, nu blir jag sugen att fortsätta med mina, men jag har ju aldrig tid.



Kram

Postat av: Niina

Grattis till lägenheten! Men hoppas att ni hittar en i Uppsala sen till hösten igen så ni inte blir kvar i Enköping :( :). Och roliga bilder :).

2010-04-09 @ 19:19:30
Postat av: Juuso

Enköping, Sveriges närmaste stad! Adress? Det kan du maila mig :). Om ni inte flyttar mitt i veckan eller någon helg när jag är upptagen så hjälper jag gärna till.

2010-04-09 @ 21:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback