att tycka om eller inte?

Jag tycker väldigt väldigt illa om snorungarna som inte kan fatta att dom inte ska leka vid våra cyklar. varför förstör dom inte sina egna istället? jag hotade att ringa polisen idag. less.

Jag tycker illa om alla falska idiotrykten om diverse hundraser och de blickar jag får när jag går med bambam. för att inte tala om de som undrar "hur fan kan ni ha en såndär hund i stan" fast hennes hund är den skälliga, dragiga.
Jag mötte en säkert 80 år gammal kvinna här i veckan och till och med hon fattade att det aldrig beror på hunden utan ägaren. alla har väl fattat att barn inte föds elaka, det är något i deras omgivning som gör dom som dom blir (exempelvis dom ungar jag är så less på. egentligen tycker jag mest synd om dom). för att citera en av världens klokaste människor: "oftast är det ägaren som har ansvaret- inte rasen och inte hunden. alltså kan nästan vilken hund som helst bli en trevlig och lydig kompis, även om den tillhör en ras som anses vara "aggressiv" till sin natur. kom ihåg att aggressivitet inte är ett naturligt tillstånd, det är ett symtom på obalans. det handlar om vilket förhållande som råder mellan hunden och hans vänliga-men-bestämda och kunniga flockledare"  ur "Cesar och hans hundar" av Cesar Millan.

Jag tycker inte ,om höstens mode. beige, grå, svart, brun, nån enstaka röd. färgerna är väl okej. men jag är inte överförtjust i själva kläderna i höstkatalogen från HM.

Jag tycker inte om att jag har 6 dagars jobb framför mig och sen ingenting alls. ledigt är skönt och jag behöver det för att orka ett skolår till. men på nåt vis gnager det där med pengar. jag tycker inte om pengar.

jag tycker om Lady Antebellums låt American Honey. och det faktum att jag tycker om den får allt jag inte tycker om just nu att verka fjuttigt. en sån magisk låt som jag ska njuta fullt ut av nu, denna underbara sommardag!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker inte om att stå själv i kök på kvällar på jobb. Jag tycker inte om att jag fått en finne i pannan. Jag TYCKER om BamBam, han är världens goaste, hur kan folk titta snett på honom?! Jag tycker om dig och att jag får träffa dig på jobb imorgon! :) KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback