en Ida-Hanna-dag!

En såndär bra dag som bara går att göra med riktiga vänner.
Idag har jag tillbringat dagen med Ida i eskilstuna. Åkte först hem till strängnäs och hämtade upp henne sedan fortsatte vi till Tuna Park för shopping. Jag köpte tygtejp till wille och hittade sen faktiskt två tröjor. Utan att tänka på priset köpte jag dom, för annars hade jag låtit bli, man är ju student i grunden nu, även på sommaren. I kassan säger kassörskan: Om du handlar för 52 kr till får du en till stämpel. jag: "ja fast det spelar ingen roll för det kommer ta mig tio år att få bonuskortet fullt ändå" hon: "är du säker? köp strumpor, trosor? nånting?" jag: "nej det är lugnt, som sagt så kommer det ta så lång tid ändå att få ihop alla stämplar." hon ger sig inte utan säger: "ja men då måste du ju handla för 250 kr för att få en stämpel nästa gång ändå" jag: NEJ TACK, det är bra, jag behöver inget mer.

först tänkte jag faktiskt ta nåt mer, men som hon tjatade så nej. men som jag och ida sa, nu kunde vi typ.. fika för dom där pengarna. det var dagens ekonom.

på tal om handla har jag glömt säga att min klänning från asos kommit. jättesnygg!! lite för tajt dock men det får gå, den är ju ändå stretchig. storleken är dock 4 cm smalare än en klänning jag har hemma i samma storlek.. konstigt såntdär! den ska hur som helst användas flitigt!

Nu kom Bam hem i full rulle när han hörde att hans matte kommit hem också, helt galen liten vovve det där:D

sen gick hur som helst jag och ida på bio efter att ätit på sylvia, nere vid ån. det blev klara. det är en såndär film som jag bara tror att jag kan gå på med två av mina vänner, ida och cicci. en film som man inte behöver tänka, inte vara rädd, inte ledsen. bara titta på. en barntillåten film om en tjej som får en häst. underbart. man var som 12 igen:).


påtal om cicci skrev hon till mig igår: "hanna skicka hit stövlarna" jag: "skiner solen?" en intern grej om en fin sång som cicci skrev en gång <3. men den här gången var hon seriös. på öland spöregnade det. här är det kallt idag, ja kallt faktiskt. nu ska jag dricka te med wille. kanske blir mer äventyr för dagen senare, den som är vaken får se:). hejpåer


gamla goda tider men Idisen <3

Kommentarer
Postat av: Juuso

Kassörskan påminner säljaren som typ inte ville sälja tv:n till min pappa om han bara betalade med kontanter. Nej, man skulle hitta på en massa olika sätt att skjuta upp betalningen. Förbannade säljare, ta cashen, sälj varan och var nöjd! Är det ingen som köper saker utan kredit eller lån numera?

2010-07-25 @ 13:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback