Nöjda kunder?

ÅH vad less jag blir. Vi köpte ju en bil innan jul och på listan över saker som skulle åtgärdas stog det bla höger spegel, knappen till låset bak, baksätet (fläckar), service osv. försäljaren lovade att allt skulle vara åtgärdat då vi hämtar bilen innan jul. dit kommer vi och hälften av allt var inte gjort (de saker jag skrev upp). Så vi fick lov att ringa honom o bokade en tid för att komma in igen, vi åker dit, dom gör allt (tror vi) och vi åker nöjda hem då de fyllde full tank med bensin.

När vi kommer hem ser vi att låsknappen och backspegeln inte är åtgärdade och servicegubbarnas försvar är att det är för dyrt. Nu börjar en tid med minst 3 uppringningar till försäljaren om dagen, som aldrig svarar. Nyss fick jag tag på honom och förklarar läget, varpå han säger att han och wille redan pratat om detta (för en månad sen) och bestämt att han ska ordna spegeln. Ja men resten då? undrar jag och varför har han inte hört av sig? då frågar han "men man kan väl ställa spegeln i rätt läge utifrån" EH? ja för jag kan säkert kliva ur bilen på motorvägen för att den faller ur läge...

 

hittills håller jag mig lugn, men sen säger han att han inte tror mig, om att fläckarna är tillbaka i baksätet, för det har han aldrig varit med om. "nej men nu har du det" säger jag, för dom är det. han vägrar tro mig och blir dryg, varpå jag blir rent ut sagt skitförbannad för att han lovat en massa han ändå inte håller plus att han aldrig går att få tag på. jag undrar varför han kunde deala med min pappa om servicen i julas men inte kan ge mig en bra deal, han vill väl ha nöjda kunder? men på det svarar han bara "jag tror inte på det" "vi har gjort vad vi ska" och "jag har aldrig vart med om"..... GAH.

Hursomhelst slutar det med att jag är sur och säger att dom får dåligt rykte om de behandlar sina kunder såhär och han säger att man inte ska köpa en begagnad bil om man inte tål att den är "sliten". jag svarar att jag är jättenöjd med bilen men inte med att dom inte håller vad dom lovar och att fläckar som kommer tillbaka inte är något man ska accepetera för det känns som att dom lurat en då, då de även vägrar göra nåt åt det.

Min slutsats nu är att jag gillar min bil, han vägrar  ge mig rätt för jag är ung och tjej, (och han borde värna om sina kunder, vi är ju nöjda egentligen) och att jag alltid får dåligt samvete efter att blivit arg på någon på telefon. men jag tycker ändå att servicen sviker om han inte ringt om spegeln på 3 månader och inte svarar då vi har klagomål att framföra. så det så!



(den riktiga slutsatsen blev att han ska ringa så fort han får en spegel, vi ska fixa knappen bak och testa göra rent sätet... detta skriver jag nog för att jag har dåligt samvete;)


Kommentarer
Postat av: Johanna

SLUTA ha dåligt samvete. Det är de som gjort fel, inte du...

Postat av: Juuso

Jo, ibland så är det intressant med folk som snabbt vill sälja saker åt en. Mitt favoritexempel är Comhem, de lyckades efter 7månader av fel adress på fakturan att ändra på det. Man ska aldrig sluta tro eller ge upp om man vet att man har rätt. Det gäller att hitta de rätta och kunniga personerna.



Ett annat exempel är mäklarfirman vi hade att göra med. Det tog 5månader. Man ska inte ge upp och man ska inte bli arg, bara väldigt tydlig. Försäljare, mäklare och annat löst folk är duktiga på en sak: Prata.

2010-03-31 @ 22:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback