här är jag igen!

Jag ser att det är en vecka och fyra dagar sedan jag bloggade senast och varje dag tänker jag att jag borde, för att någon av er som läser kanske blir glad. Sen tänker jag att jag inte har något att skriva. men nu när jag sitter här ensam hemma så kom jag på att; jo, det har ju hänt en hel del!

en vecka och fyra dagar innebär någonstans runt den 27e april. Sedan dess har årets bästa månad tagit slut, den är bäst för att den alla år har fört något gott med sig, det är fina och livsviktiga människor som fyller år, det är solens varma strålar, det har varit konserter, det har varit bus skoj och stoj och såklart, varje år: valborg.

att april då är slut innebär att en av de andra 12 bästa månaderna har kommit, maj. (jag är en evig optimist!). sedan sist då:

*Jag klarade lm-räkningstentan, det var ju obligatoriska 100% för att bli godkänd, och jag satte det, så sjukt skönt och behändigt då jag befinner mig i tunisien i augusti när omtentan är.

*Vi flyttade till enköping, egen lägenhet igen, vilket är fantastiskt! och så ska vi ju sommarjobba här båda två så då slipper vi pendla.

*valborg firades i sol hela dagen utom kvällen. en riktigt rolig dag, som i och för sig under vissa andra omständigheter kunde blivit ännu bättre, men eftersom det verkar (hoppas!) ha löst sig så ska jag inte ta upp det mer. nästa år så:).

*jag har jobbat, första passet på 10 månader, men kom snabbt in i det:). trivs bra igen, det ända tråkiga är att de pass jag plockat på mig, medan jag tentapluggar inför två tentor på heltid, inbringar pengar som kommer gå direkt till hyra och andra räkningar. men jag ska ju jobba dygnet runt i sommar så jag äntligen blir rik så jag behöver väl inga pengar i juni?

*Ida och Sara var här idag, bästaste! underbart mysig dag fast den bara bestod av pizza, te och prat och skratt. i och för sig, vad ska man mer begära för en perfekt dag?

kvällen till ära har jag lagat tacos till mig själv, på qornfärs, vilket är helt okej om man har på tacokrydda, ätit ostbågar och druckit alkoholfri cider. boxen är inte hämtad till tv.n så jag såg på "virus i bataljonen", buskisteater kallas det va?
nu är det krypa ner under täcket som gäller, wille kommer hem inatt och imorgon ska jag åka in på jobbet med honom till tio och plugga effektivt tills jag börjar jobba 12,15.

en lite update, inga bilder tyvärr då kamerasladden är någonstans i flyttröran och jag är lat! men det kommer kanske nästa gång! god natt på er alla!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Äntligen! Du ser du har ju massor att skriva om! Vad roligt att ni fått tag på en lägenhet nu. Allt bra annars?



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback