fundileringar

Idag har jag förundrats över tre saker:

Hur väl man kan stänga av när man hör klassens "a men hur ska vi hinna dricka öl då då?" (vem bryr sig? man kan kanske umgås ändå? eller har jag fel?) det är alltid såhär, för er som inte vet.

Hur folk fortfarande, speciellt folk som ska jobba inom vården, kan tycka att cykelhjälm är töntigt? Vi tog upp detta på en föreläsning idag i folkhälsa, i samband med beteendeförändringar. vi var hela halva (resten är på vfu) klassen som cyklade, kanske 10 som har hjälm, om ens det. väx upp, det är inte löjligt, det är löjligare att vara så naiv att man hellre riskerar ett liv med permanenta huvudskador än skyddar sig.  ta bara bilbältet?

Man borde köra volvo V50. Dom hinner minsann med i alla rödljus trots att det slår över till rött.. bra bil!



I övrigt har jag saknat ekonomi-Ulla från Thomas och hennes bilder på små söta djur som visades på trötta måndagsmorgnar innan vi drog igång dagen.. :). (jag vet att det är tisdag!)

dessutom har liam lärt sig gå, lillen! :)

coming up:
Date med Lynn och hundarna?
Två skoldagar till.
Kika på en connemara på torsdag?
Lördag på globen med cicci, mys!! <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Postat av: Johanna

Hm, misslyckades visst med första kommentaren!



Använder du hjälm?

2010-10-12 @ 18:53:06
URL: http://mealuxx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback