Perspektiv.

-Låten "Find my way back home" från filmen -Allt för min syster.
-Boken "Flickan med de röda skorna" av Maria Housden.

Den första är en riktigt fin låt ur en gripande scen i filmen där en lillasyster är född för att transplantera benmärg åt sin storasyster.
Det andra är en bok som en mamma skriver om sin snart tre-åriga dotter som går bort i cancer.

Anledningen till dessa är att vi ska läsa en bok i temat bemötande, just om en sjukdom där en sjuk patient eller en anhörig skriver om sina upplevelser. Dessa böcker vi ska läsa slutar ju sällan lyckligt men ger såna otroliga perspektiv och har ändå någon form av glädje i sig, trots allt elände.


När jag säger vad jag vill göra får jag ofta kommentaren "men du har ju hälften kvar av din utbildning (alt. du är så ung), du kan inte veta vad du ska göra sen.." Nehej? Varför inte?

Jag går världens bästa utbildning, man lär sig så mycket om människan och livet. 
Jag ska jobba med barn, helst med cancer. Detta är vad jag brinner för. Jag vet att det kommer bli som jag vill, trots att det finns folk som tvivlar. Det är en av mina drömmar, en av dom jag faktiskt kan uppfylla!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Oh, jag vill se "allt för min syster". Jag har den, men jag vågar aldrig se den för att den verkar så sorglig. Är den bra? Kommer jag gråta sönder mig själv?

Postat av: Lynn

visst är det härligt att veta vad man vill med sitt liv, vad man vill bli. Jag tror att de som säger att man inte kan ha bestämmt sig vet nog inte själva vad de vill bli :)



Tack för igår, vi får ta och ses igen nästa vecka! Kram

2010-10-07 @ 10:51:42
URL: http://wisewords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback