Varm choklad i septemberregn.

Nu är skolan klar för den här veckan. Inte pluggandet, såklart, men själva skolgången. skönt! ska snart ge mig på webbföreläsning i stroke.

I skrivande stund  (och på väg hem från skolan) har jag några saker som tar mig tillbaka i tiden. Det första var Wavin' flag, den tar  mig tillbaka till sommaren 2010. inte så långt bort, men redan en låt som påminnner om sommaren när man går i ett regningt september med 13 grader i luften. en anna sån låt är officiella VM-låten, waka waka. (?) påminner om en helt annan tid än regn och 13 grader, nämligen sol och 40 grader- tunisien. den spelades på vid poolen, varje dag.

en annan sak som tar mig tillbaka i tiden är mina mackor, rågkusar typ, med korv. och inte vilken korv som helst utan "Lauantaimakkara". det ger flashbacks om en sommar hos min moster där vi sprang runt huset och åt smörgåsar med denna korv  samt piroger med smör och ägg. MUMS!

Nu ska jag plugga stroke och göra några patientfall innan det är tvättid kl 2.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag börjar bli galen på waka waka, den spelas ju hela tiden!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback