Dream on!

Idag blev jag rätt less på en sak. Att folk ska försvara allt hela tiden. Såhär va: 
 Om man ber om att få veta nåt som varit dåligt, som i detta fall att vi kände oss kasst bemötta första dagarna på vår VFU, och vi då berättar om det, precis som de bett om, och så tar personerna detta personligt, eller? För vad jag än sa då så var det "oj vad konstigt ingen annan har sagt så förut" eller "nej men så tycker inte jag att jag upplever att det är" eller "det har aldrig förekommit här innan" OCH? vill man veta vad som är fel måste man väl tåla svaret? Inte hålla på och försvara allt hela tiden? Det var ju inte kritik till en specifik person heller utan allmänt. konstruktiv kritik. för att kunna förbättra.
och har de tänkt på att andra kanske visst upplevt det lika men inte sagt nåt? eller att personalen själv inte upplever detta då de är så vana vid det/ blir bemötta bättre. som student är man i underläge, så enkelt är det.

skönt att seminariehandledaren jag pratade med om hennes kollegas yttrest oprofessionella sätt att bemöta mig och robin förra veckan, kunde vara vettig och sa att det inhte är vårt ansvar som studenter att bli bra bemötta, speciellt inte om vi själva redan är glada och positiva och trevliga. för jag undrar bara en sak då: hur är det vårt ansvar och vad skulle vi kunna göra åt det? nej precis. skönt med en vettig mänska!

praktiken är hur som helst slut nu på 95A. och ja, jag vill jobba där i framtiden också. trots lite kasst bemötande och trots att alla ni där ute (som inte trott på mig) trodde att jag inte skulle vilja det längre när jag varit där. för det vill jag. jag vill jobba med barncancer. thats it.

ikväll blir en lugn kväll tror jag men imorgon vankas sjuksköterskegasque. vad ni än gör: missa inte eftersläppet! kommer bli AWESOME!! :)


Hold on to your wishes tonight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback