This is me av Cecilia Lundberg.

Jag vänder mig om,
hon bara ler
allén är inte så dålig ändå
när du går brevid
och det är så jag säger det..

Jag fick en så fin födelsedagspresent av cicci i fredags. kvällen började såhär, jag skickar sms till cicci "jag är själv ikväll" hon svarar att hennes familj är på middag och hon är alltså också själv hela kvällen, varpå jag tar bilen hem till strängnäs. Skyltarna (de där skyltarna jag tjatar om) "södermanlands län" och "strägnäs kommun" på den lilla bron gjorde sig ännu bättre med lyckan att vara hos cicci snart och "det dom aldrig nämner" av Håkan i högtalarna. Sen väntade en lång kväll av massa prat, onödigt babbel som bara vi två kan och en massa skratt. underbart. och så denna fina present. en bok med en blå rosett runt, "omtankar" hette den. så öppnar jag och där står det "Omtankar. Till Hanna, Min bästa vän"

behöver jag förklara hur det kändes? ingenting spelar någon roll när man läser något sådant. boken fortsatte lika fint med minnen, tokigheter, mina sämsta egenskaper;) mina bästa egenskaper. allt av en av de personer som känner mig bäst.

På väg hem dagen efter fortsatte jag nostalgin och köpte en låda chokladbollar av mannen i rondellen vid Litslena kyrka, så som vi alltid gjorde på väg till Uppsala när jag var mindre:). dessutom får man alltid en på köpet till alla i bilen. jag fick två:)

Jag är så lycklig för jag har världens bästa familj. världens bästa pojkvän. världens bästa vänner. världens bästa husdjur. och världens bästa cecilia.


"jag ser vänner som personer som håller min hand"


Kommentarer
Postat av: Ida

Det är för att du är världens bästa Hanna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback