det där med compliance

En lugn och skön göra-inget-dag. Imorse var vi till hundrastgården. Sen åkte wille till jobbet. Jag tog Malte och gick ner på stan till stadsträdgårdens isfestival. såhär såg det ut:
 


Sen åkte vi buss hem han och jag.
Malte väntar på bussen:

Väl hemma gick jag och Bambam ut och busade i snön, helt galen var han:).
Såhär ser dom ut nu:


Igår var en riktigt lyckad kväll, knäet slutade nästan göra ont (till skillnad från imorse när jag vaknade. dans på Upplands var kanske inte bästa medicinen;) först förfest hos Calle och sen vidare till Peppes 25årsfest. Riktigt bra!


ikväll har jag försökt få i bambam hans kortison. compliance = sämst. dvs följsamhet. tex patient som inte vill ta sina tabletter. patient som inte förstår att han måste ta dom. patient som fått dålig info om sina tabletter eller när de måste tas. ja ni förstår. i brist på annat när jag provat massa olika sätt (han spottar bara ut den!) så hällde jag i tomatsås i hans skål och la ner tabletten där. sådärja! 


Kommentarer
Postat av: Ida Jansson

Svar: Nej men någon hade gjort en rally-text istället för septembers version. det lät till och med som september själv sjöng :P vet att det är petters låt från början. men den var mkt mer...melodisk. så det var nog en september-cover!

Postat av: Niina

Vad söt Malte är i sin arméjacka :)

2011-02-27 @ 19:22:35
URL: http://falhagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback