Fördom, människosyn, livstidsperspektiv och makt.

Är fyra ord som jag använde i min reflektionsuppgift till återkopplingsseminariet som är nästa vecka. En viktig uppgift i ett viktigt ämne.

Ännu en dag gjord på avdelningen. Jag och Klara pratade en del idag, vi kom fram till en massa saker, men en sak var att man lär sig så himla mycket om sig själv och om livet och att uppskatta saker. Jag tror inte riktigt jag kan uttrycka det i ord riktigt, men en sak är säker, nämligen att min människosyn har förändrats drastiskt. Jag tror att jag skulle kunna jobba på avdelningen. det viktigaste är bara att hålla en viss distans och vara proffesionell, inte glömma varför avdelningen finns.

men som sagt, väldigt givande och jag växer som person för varje dag, lär mig mer och mer (om än inte så mycket teoretiskt som är bra i ssk-yrket men kanske om något ännu viktigare, som vi alla ju är här för: livet). jag skulle lätt kunna jobba 50/50 typ här och sen på en somatisk avdelning. för jag tycker om att hjälpa folk, och är det några som behöver hjälp och stöd så är det här.

Jag är glad för att jag pluggar det jag gör, jag skulle för allt i världen inte byta som det känns just nu! Jag tycker att man ska följa sina drömmar och sätta upp mål i livet, oavsett hur den tidigare livshistorien ser ut. Jag tror inte att något är omöjligt, även om det är viktigt att se sina begränsningar för att inte må dåligt om man misslyckas nån gång. så kämpa på!





Were only watching the stars
Heavens gotta wait another year, hold on to your visions tonight
Were only watching a dream
Oh, paradise will wait another year, hold on to your visions tonight



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej vännen!

Förlåt för dåligt svar (obefintligt) svar på ditt sms. Det är bra med mig. Är det bra med dig? Är det i Uppsala du har din praktik? Kanske en fika/lunch på stan någon dag?



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback