okunskap.

Sitter och läser på nån sida på FB  som heter "visa pedofilers identitet, vi som vill skydda våra barn". Jag tänker vara helt opartisk i denna fråga, jag får redan så mycket kritik över det jag säger om brottslingar på rättspsyk. Med det menar jag absolut inte att jag är för pedofiler. och med det menar jag inte att jag är emot det som står på sidan. ja, you get it, jag tänker säga varken eller om detta, så få inte för er nåt!!
utan det jag vill komma fram till är hur folk börjar tjafsa med varandra när det handlar om sånt här, någon som skriver en kommentar, någon som säger emot och så är det igång. fascinerande.

en annan intressant aspekt är det vi hade uppe på muntliga tentan igår, om samhällets okunskap om psykiatrin. exempel på detta är att folk inte vet att depression är en psykisk sjukdom (unipolärt förstämningssyndrom), att schizofreni inte är två personligheter (det är personlighetsklyvning/Dissociativ identitetsstörning) och denna kommentar på ovannämnda sida "pedofiler=psykopater"

ja säg vad ni vill, men jag tycker man ska hålla tyst om nåt man inte vet nåt om.

men som sagt, gällande ämnet i inlägget idag så säger jag inget. opartisk! jag vet för lite. vill inte ha nåt tjafs. så jag gör det bästa och håller tyst helt och hållet istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback