problemlösning på kvällskvisten.

"Gör inget jag inte skulle gjort". Jag förstår inte såna uttryck, eller snarare jag måste verkligen tänka till. Jag fattar såklart vad man menar men för att förstå på riktigt måste jag tänka efter. Samma med typ "inte" och "o" i samma mening, om ni förstår. Det är ju motsägande.
I och för sig kunde jag knappt lägga ostskivorna i en stjärna på toasten när jag jobbade på donken. Tur att man inte gör så längre. Och tur att jag slutat. Ibland undrar man över det där med IQ.

Rotade fram mina smutsiga gamla gympaskor. det får duga imorgon. Att leta upp praktikens nummer, åka dit och hämta jobbskorna och sen åka hem kändes lite för jobbigt. Helst med tanke på att jag måste nog ringa först, kliva in på en sluten rättspsykiatri-avdelning en lördagkväll kan tänkas uppfattas lite misstänksamt om det är helgpersonal jag aldrig träffat:).

Nu duschen (checka in?) och sen sängen. gonatt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Dubbel negation, då betyder det att man ska göra det. Det är som i matte. Minus och minus blir plus. Och det är väl i stort sett det enda jag kommer ihåg från matten :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback