Helgen

Helgen som var var så där bra som bara en helg kan vara. Fredag bjöd på utgång på Värmlands:


Lördag bjöd på lunch med ida, sara och cicci och på kvällen julmust, mandlar, mandariner, choklad och skumtomtar och en riktig chickflick-film med min bästa. fast jag somnade. fast innan det tände vi ljus åt mormor och morfar (ciccis) och Andreas i åker och länna. <3

söndag blev det en två timmars tur i skogen med min tomte med långa härliga galopper och mycket skratt:
 

och den kvällen var det första advent konsert i strängnäs domkyrka. så fantastiskt vad fint det är!
sen skojade vi om att "nu får ju snön ta och komma när det är första advent" men la till varje gång att "nej den får vänta till senare så jag kommer hem". 8+ och duggregn halv åtta åkte jag hemåt mot uppsala. 3,5 mil senare kräksnöade det, 0-1 grad och man såg inte mer än en meter framåt. vad som normalt tar 20 minuter tog nog 1½ timme. sommardäck? ja. jag trodde helt allvarligt att jag inte skulle komma hem. alls. det var det värsta jag nånsin gjort. och olagligt. och otäckt.

veckan som är bjuder bara på tentaplugg då vi är klara med alla arbeten för våra självstudieveckor. ambitious!! hemma varje dag. har hunnit gå långpromenader med lillebjörn  varje dag:



nu ska jag ta en dusch. och sen sova. underbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback