Jobbsök

Ska jag vara helt ärlig? Ja, det varar ju oftast längst och det här är en sån sak man kan vara helt ärlig om, även här.

Jag söker jobb, sitter och kollar på olika avdelningar på sjukhuset. funderar på var jag kan tänka mig att jobba. för jag ska helt seriöst söka ett riktigt jobb till om 4 månader. för då är jag klar med en universitetsutbildning. och jag ska välja ett jobb jag vill ha, inte bara ett jobb bara för att. det är en helt annan grej än det varit att söka extrajobb eller jobb där man inte haft någon särskild utbildning.

detta faktum skrämmer mig. jag är livrädd. det är lite fascinerande, men mest läskigt. jag är inte redo, jag vill inte vara klar. jag vill plugga ungefär 7 år till, fast utan plugg liksom. vara i skolan. inte vara sjuksköterska.

bagare. målare. kontorsnisse. dagisfröken. kläddesigner. byggarbetare. ja till och med maskiningenjör. vad som helst, utom detta just nu.




fast det blir nog bra. det brukar ju det.

Kommentarer
Postat av: Ida

Sv: Jag kan ungefär...när som helst. Mina längsta dagar slutar kl 14! :)

Postat av: Jossa i Mora

Det hade kunnat vara jag som skrivit det där! OMG, nu ska jag ta eget ansvar och allt hänger på mig.. (Nja inte riktigt, men vissa dagar känns det så) Men men, det kommer gå bra för oss också!! :)

2012-02-07 @ 22:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback