någon sa att vi var klara!?

Sista skoldagen på programmet gjort. Tre år på universitetet avklarade. Vart tog tiden vägen? Känns som det gick ännu snabbare än åren på gymnasiet.
dagen jag fick veta att jag kommit in, när jag var på jobbet och väntade besked i veckan. nyinflyttad i en ny stad. reservplats på programmet. utan vetskap om jag ens skulle få börja, lämnat först strängnäs och sen året i mora bakom mig. en ren chansning. tanken var att jag skulle skriva högskoleprovet på hösten om jag inte kom in, och vad mer? jobba förmodligen. men jag var sugen på att plugga och hade inställningen jag brukar ha
"det löser sig :)"

lösningar fanns ju även om jobbet bara var ett timvik, reservplatsen på utbildningen ingen garanti. allt löser sig ju:)

den här dagen känns så långt borta. tänk på alla val man gjort som tagit en hit. inte gå kvar på natur på gymnasiet utan börja på ekonomi. inte börja music and eventmanagement i kalmar uatn istället ta ett jobb på mcdonalds (vem kunde tro det?). säga upp mig. flytta till dalarna! över en dag bara stryka alla andra val jag gjort inför hösten 2009. Go for it! en vild chansning, inte grundad på nånting vettigt överhuvudtaget!

tänk alla människor jag mött och lärt känna pågrund av alla dom här valen! det är väl det livet handlar om. att välja, inte rätt, men nåt!

inleder nu min karriär på enligt mig bästa sätt. semester. sen väntar ett dagtidsjobb över sommaren på en dagkirurgisk avdelning (hey! vad hände där!? kirurgi?)
sen väntar alla ytterligare val. norge. resa. sverigejobb. resa. you name it. är det nu världen ligger framför ens fötter? är det så det är menat? alla andra har känslan av "nu är vi klara" jag måste nog påstå att jag inte känner nåt särskilt just nu. mer än att det kanske är torsdag, som alla andra torsdagar. på studenten var känslan annorlunda, man laddade till tusen, räknade ner, taggade!

på lördag är det dags för examen. det kanske är då känslan infinner sig, det där med världen framför ens fötter, öppet att göra precis som man själv vill. som att den är redo för oss, återigen! kanske är lite coolt ändå det här.

universitetsexamen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback